یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفته است ایالات متحده "در نهایت مجبور است" با بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه مذاکره کند.

کری: مجبوریم با اسد گفتگو کنیم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم ،‌ جان کری گفت: وادار کردن رئیس جمهور سوریه به مذاکره ممکن است به اعمال فشارهای بیشتری نیاز داشته باشد.

وزیر خارجه امریکا اذعان کرد: امریکا باید با بشار اسد برای پایان دادن به جنگ در سوریه گفتگو کند. وزیر امور خارجه امریکا در حالی مجبور به اذعان به گفتگو با بشار اسد شده است که پیشتر

تاکید کرده بود دولت بشار اسد باید برود و اساسا بشار اسد در دولت آینده سوریه جایگاهی نخواهد داشت . آمریکا تاکنون علاوه بر کمک چند صد میلیون دلاری به مخالفان بشار اسد ، اخیرا با همکاری ترکیه اقدام به آموزش آنها کرده است . کمک آمریکا به نام مخالفان بشار اسد ، اما در حقیقت به کام تروریستهای داعش انجام می شود . تروریستهای داعش که بخشی از سوریه و عراق را اشغال کرده اند همچنان از کمکهای آشکار مالی و اطلاعاتی آمریکا بهره مند هستند . ادامه این کمکها به داعش اخیرا با انتقاد شدید مقامات عراقی به ویژه وزیر دفاع عراق روبرو شد.

اختلاف با ایران سیاسی است

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد موانع بر سر راه توافق هسته ای با ایران عمدتا سیاسی است.

جان کری در گفتگو با شبکه سی بی اس نیوز روز یکشنبه گفت: بیشتر اختلافات در راه توافق هسته ای ایران ، همچنان سیاسی است تا اینکه فنی باشد.

وی افزود: بیشتر اختلافات اکنون تصمیم های سیاسی هستند که برای براوردن وعده به جهانیان که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است ، باید اتخاذ شوند.

کد خبر 290026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha